Koukuttavin läsnäolo sosiaalisessa mediassa voittaja-ehdokkaat

Espanjan matkailutoimisto

“Spanish Tourism Office: strengthening ties between Finland the Spanish through tourism since 1964”.

The Spanish Tourist Office in Helsinki has been working to promote Spain as a tourism destination for 53 years, as the first foreign tourist office in Finland and also one of the first Spanish Tourists Offices abroad.

With the appearance of the Internet and the new communication technologies in the last decades, our work has been turning more and more towards the digital platforms.

The presence of Spain in the social networks is varied: from owned pages entirely dedicated to the tourism offer of our country (Facebook, Twitter, web) to smaller shared content campaigns in third parties channels (Tour Operators, blogs, etc.). Our goal is to show the diversity of the Spanish destinations and to make it easily reachable for our target audience.

 

Yleisön ja raadin perustelut ehdokkuudelle

Innovatiivisesti toteutettu, informatiivinen Espanja-sivusto; Monipuoliset sosiaalisen median kanavat, joiden sisällöt ovat aina ajankohtaisia. Some-viestinnässä huomioitu myös se, miten suomalaiset tuntevat jo Espanjan. Useiden eri some-kanavien kautta maahan tuodaan uusia innostavia näkökulmia. Nettisivusto tuotetaan aina vähintään yhdellä kotimaiselle (kansallisella) kielellä.

Espanjan matkailuportaali

Kyrö Distillery Company

Kyrö Distillery sai alkunsa monen muun kotimaisen yrityksen tapaan saunaillassa saadusta ajatuksesta: miksi Suomessa ei tehdä viskiä rukiista? Tislaamo löysi kodin vanhasta Isonkyrön osuusmeijeristä, samasta rakennuksesta jossa aikoinaan kehitettiin Oltermanni-juusto. Pannut kuumenivat ensimmäisen kerran 2014 ja sen jälkeen tislaamo on voittanut lukuisia kansainvälisiä palkintoja ja myy tuotteitaan nyt kymmenissä maissa.

In rye we trust – kaikki tislaamon tuotteet tehdään kotimaisesta rukiista ja puhtaasta vedestä. Ruis on hankalin mutta myös herkullisin raaka-aine tislattavaksi. Arvoista tärkein on rehellinen hifistely, joka takaa laadukkaat mutta hienostelemattomat tuotteet.

 

Yleisön ja raadin perustelut ehdokkuudelle

Kyrö Distillery on menestynyt upeasti ja tuonut Suomelle mainetta maailman paras gini -laatukisoissa. Kotimaisista raaka-aineista kotimaisilla innovaatioilla. Vaikuttava ja rohkea yritys, jolla ennakkoluulotonta, idearikasta ja vaikuttavaa bisnestoimintaa. Kotisivut rakennettu hyväntahtoisella ja omaperäisellä huumorilla höystettynä. Ne ovat myös selkeät, tyylikkäät ja informatiiviset. Some-päivitykset eri kanavissa ovat hauskoja, houkuttelevia ja persoonallisia.   

Kyrö Distillery

Norppalive - Saimaannorppa Pullervo sekoitti somen

Muistatko Pullervon, Suomen ja ehkä koko maailman kuuluisimman saimaannorpan? Pullervo löhösi ja rapsutti itsensä julkisuuteen ympäristöjärjestö WWF:n Norppalivessä.

Saimaannorppa on yksi maailman harvinaisimmista hylkeistä. Jos se häviää Saimaalta, se häviää koko maailmasta. Ihminen on norpan ainoa vihollinen ja paras ystävä. Norppaliven tavoitteena oli herättää yhteinen tahto pitää norppien vähälukuinen suku hengissä.

Kun Pullervon rauhoittava olemus ilmestyi internetin kautta työpaikoille, koteihin, kouluihin, palvelutaloihin, kirjastoihin ja sairaaloihin, se synnytti paljon hyvää energiaa. Siitä syntyi ilmiö. Lähetystä katsottiin toukokuun 2017 aikana noin kolme miljoonaa kertaa ja siitä twiitattiin lähes 2000 kertaa.

 

Yleisön ja raadin perustelut ehdokkuudelle

Maailman harvinaisin hylje klikkauksen päässä! Kanava jakaa mielenkiintoisella ja koukuttavalla tavalla tietoa uhanalaisista eläimistä. ’Pullervo on pop’ katsottu 26.5. mennessä 2,2 miljoonaa kertaa. Ilmiö, joka on kiinnostanut mediaa ja suurta yleisöä niin Suomessa kuin maamme rajojen ulkopuolella. Norppalive saanut näkyvyyttä mm. New York Timesissa. 

Norppalive